Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAttkisson, C. Clifford; Rosenblatt, Abram
TitelEnhancing School Performance of Youth with Severe Emotional Disorder: Initial Results from System of Care Research in Three California Counties.
QuelleIn: School Psychology Quarterly, 8 (1993) 4, S.277-90Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1045-3830
SchlagwörterAcademic Achievement; Adolescents; Attendance; Emotional Disturbances; Emotional Problems; Mental Health; School Activities; Secondary Education; Secondary School Students; Student Problems
AbstractThree California counties implemented California System of Care Model to enhance school attendance and educational achievement of youth with severe emotional disorders. Initial results revealed that youth enrolled in specialized school-mental health programs showed improvement in achievement test scores in two of three counties, with subgroup showing improvement in third county. (Author/NB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Psychology Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: